torstai 1. maaliskuuta 2012

Itkeväthän enkelitkin, ehkä minäkin saan


Tulin nyt postailemaan näistä ratsastuksista ja muista.

Lauantai olin tallilla, ratsastin Jentalla maneesissa. En oikeastaan muista mitä tehtiin, mutta ei kuitenkaan mitään maailmaa mullistavaa, luultavasti kiemurauraa. 
Jenta meni nätisti ja laukassa se olikin hirveän vauhdikas ja mua nauratti kun se pöris ja meni vaan eteenpäin kovempaa ja kovempaa. Hellyyttävää :3
Lopuksi Niinakin sai kokeilla laukkaamista (tietenkin se meni ravia ja käyntiä ensin). 
Jenta oli söpö, kun se vei Niinan maneesin ovelle eikä millään suostunut tulemaan pois, no mä sitten pari kertaa kutsuin sitä ja se tuli heti pois sieltä ja mun luokse! Oi. 


Tiistai Mentiin Jusun kanssa tallille ja ekaksi haettiin Jenta tarhasta. Ponilla oli jo kova kiire syömään eikä se malttanut millään kuunnella mun pidätteitä ja yrityksiä pysäyttää. Tosin en mä antanut sen jyrätä eli meillä kesti "hetki" ennen kuin päästiin talliin. 
Alettiin jossain vaiheessa harjata ponskua ja lopuksi tietenkin varustoitiin poni ja lähdettiin maneesiin. Aluksi ajattelin tehdä keskihalkaisijaa, mutten sitten jaksanutkaan ja tyydyin tekemään ympyröitä ja muutenkin vain löllöilemään. Jenta oli ravissakin jo reippaalla päällä.
Laukassa poni taas innokkaasti kaahasi eteenpäin ja tekipä tuo ihan yhtäkkiä jonkun pienen pompunkin :D
Jusu sai sitten kanssa ratsastaa. 
Poni oli aivan nätisti :3


Keskiviikko Lähdettiin Jentalla maastoon. Poni kulki kokoajan Jusun perässä, eikä suostunut ravaamaan ellei Jusu juossut vierellä. Laukat tehtiin niin, että Jusu juoksi jonnekkin kauemmas ja sitten me laukattiin sen luo ja jatkettiin käynnissä siitä. 
Lopussa poni innostui ja ravasi pää pystyssä reippaasti eikä välittänyt, vaikka Jusu oli jäänyt jo aikalailla taakse. Tosin sitten tulikin jo puukasat ja piti kääntyä takaisin. 
Siinä tapahtuikin jotain hyvin kummaa, sillä Jenta laukkasi, mutta vauhti oli sama kuin käyntiä olis mennyt O.o 
Sen vain erotti erilaisista askeleista, että laukkaa se oli, kovin hassua.


Jusu pääsi sitten selkään, hänhän ei ole ennen maastoillut. Mentiinpä siinä raviakin, minä tietenkin juoksin aina vieressä ettei tapahtuisi outoja, kun oli vielä Jusun eka maastoilu kerta. 
Poni meni nätisti ja olikin paluumatkalla paljon reippaampi, mulla meinas kunto loppua kesken, kun se kaksi kilometriä piti mennä jalkaisin.
Jossain vaiheessa Jenta säikähti jotain ja hyppäsi jollain hirmuloikalla sivuun, mutta Jusu onneksi pysyi selässä eikä säikähtänyt, joten matkaa voitiin jatkaa tämänkin jälkeen aivan normaalisti.


Olin kyllä tosi tyytyväinen Jentaan!


Haettiin sitten Marsi meille, kuten hän edellisessä postauksessa jo kertoikin.









Torstai tänään siis lähdettiin stadiin. Ajettiin sinne sipoon kautta ja kiersimme sellaisia teitä pitkin, jonka varrella oli talleja. Näimme islanninhevostilan, jossa oli aivan ihania lähes kaikenvärisiä karvapalloja!
Menimme itikseen, jossa aluksi söimme ja sitten hajaannuimme porukoihin ja lähdimme kiertelemään kauppoja. Mun piti löytää kahdet farkut ja pari t-paitaa, mutta koska aikaa oli reilu tunti, en millään kerennyt löytää molempia. Elikkä käteen tarttui kahdet farkut ja uusi SingStar.


Marsi ja mä laulettiin autossa kaikkia tuttuja biisejä ihan tunteella ja äiskää varmaan ärsytti kun hirveetä rääkymistä kuuluu koko automatkan :D Mutta kotiinpäin mennessä olimme jo niin väsyneitä, että nukuimme molemmat. (Siis minä ja Marsi, ei äiskä tietenkään, kun se ajo)


Meillä oli hauskaa ja oli tosi kiva, että Marsi lähti mukaan, niin ei munkaan tarvinnut yksin kierrellä.





1 kommentti:

Kommentit piristävät päivää, Jätä siis rohkeasti kommenttisi! Pyrin vastaamaan jokaiseen kommenttiin. Kommenttien jättäminen on myös helppoa; ei tarvitse olla rekisteröitynyt, eikä ole sanavahvistusta. :)