perjantai 25. toukokuuta 2012

Joku ihminen tapettiin mun puolesta


Hallouta :)
Tulin tarinoimaan eilisen ja myöskin tämän päivän hommailuista.

Torstai meillä oli koulussa bilsan koe. Sen jälkeen mä jäin vielä johonkin opettajan puhutteluun (tai no siellä oli muitakin jne.) ja sen jälkeen odottelin hetken, että Latten kyyti tulis. Sitten lähdinkin tallille, jossa ei kyllä ollut ketään.


Kävin ottamassa pari kuvaa hevosista ja ravailin tallin ja pihan väliä. Lopulta päätin pestä ja rasvata Jentan suitset. Jossainvaiheessa Pinja tuli ja hengasin sitten sen kanssa.


Sallan tultua lähdettiin hakemaan hevosia. Ensiksi hain Jentan, sitten Aatun ja lopuksi vielä Callen. 
Pestiin Polte Pinjan kanssa. 
Jossain vaiheessa Eve tuli ja juttelin hänen kanssaan. Tallilla oli myös söpö pieni villakoira, jota siliteltiin Even kanssa. 


Harjasin myös Jentan, joka olikin nätisti, eikä edes yrittänyt purra. Poni oli ystävällinen ja nuoli mun kättä :D
Henna seurueineen saapuikin ja sitten he ihmettelivät, että onpa Jenta pieni ja naureskelivat, että olivat odottaneet jotain vähän isompaa. 
Henna putsasi Jentan kaviot, varustoi ponin ja sitten lähdettiinkin jo maneesiin. 


Hennalla ja Jentalla meni hyvin, poni oli ennemminkin tahmea, kuin reipas, ihme kyllä.


Näin vielä Merjaa ja Lissuakin, kunnes häivyin heidän kanssaan melkeinpä samaan aikaan. 




Perjantai äiskä tuli herättämään mua himppusen ennen yhtä, söin aamupalan ja lähdin melkeinpä heti tallille. Äiskä olikin jo käynyt lahdessa ja tuonut Jentalle ötökkämyrkkyjä, nameja, hevosshampoota, pesusieniä ja jopa suolakiven!


Tallilla siivosin mun ja Latten kaapin ennen kuin Latte tuli. Jatkoin vielä Niinan ja Jusun kaapin siivoamista, kunnes Salla pyysi meitä hakemaan hevosia. Otin Jentan ja Poltteen. 
Polte piti taas pestä, mutta itse en harmikseni kerennyt sitä tehdä, sillä äiskä tuli hakemaan mua ja lähdettiin Heinolaan.


Heinolasta mukaan tarttui hame, toppi ja leffa. Sieltä sitten takaisin tallille ja kuten olin arvellutkin; Latte meni Poltteella. 


Latte oli ratsastanut Jentalla ja kuulemma pessytkin pienen ponsmuutin :3
Kävin moikkaamassa Jentaa, joka oli taaskin niin söpö ja toivotti mut tervetulleeksi nuolemalla mun kättä. 
Pitihän sitten käydä hakemassa ponskille herkkupaloja, josta poni kiitti nuolemalla mun jalkaa. 
Onpas Jempusta tullut hassu, kun ei edes yritä purra! Mutta parempihan se näin on♥ 


Latten tunnin jälkeen katsoin, kun Latsku ja Teresa pesi Poltteen ja sitten mä pesin Japen kuolaimet. 
Vietin myös aikaa pukkarissa Jennin ja parin muun ihmisen kanssa, oli mukavaa! :)














2 kommenttia:

  1. Olipa jotenkin outoa nähdä Jenta muiden hevosten kanssa :o
    Mutta kivahan se sille, niin on vähän seuraa :)

    VastaaPoista
  2. Wilma - aijaa :) Söppänä se mun mielestä on ^_^ Ja juu, tosiaan todella hyvä, että poni on päässyt kaltaistensa joukkoon!

    VastaaPoista

Kommentit piristävät päivää, Jätä siis rohkeasti kommenttisi! Pyrin vastaamaan jokaiseen kommenttiin. Kommenttien jättäminen on myös helppoa; ei tarvitse olla rekisteröitynyt, eikä ole sanavahvistusta. :)