keskiviikko 9. toukokuuta 2012

I feel like a monster


Heippa! :)
Tarkoitus oli tulla jo eilen postaamaan, mutta tuli pari muuttujaa; sairastuin :(

Tiistai menin tallille koulun jälkeen ja mulla oli jo hieman kipeä olo. Niina oli harjannut Jentan, mutta mä harjasin sitä vielä hetken. Lähdettiin Niinan ja Pinjan kanssa kentälle. 
Tein taaskin ympyröitä ja siirtymisiä. 
Meni todella hyvin! 
Poni tosin pääsi yllättämään mut vapainohjin käynnissä, kun pukitti! Mä en ollut varautunut, joten horjahdin pois satulasta, mutta viimehetkellä sain kiinni ponin kaulasta (halausote!) ja toisella kädellä vedin itseni jotenkin takaisin satulaan (ajatus oli; "Perkele mähän pysyn selässä vaikka mikä olis!") :D Oli siinä pari katsojaakin, joten hyvää viihdettä varmasti heille.


Laukatkin menivät nätisti, tosin kerran poni pukitti ja se saatiin videollekin :) Olin kyllä tyytyväinen Jempukkaan♥!


Ratsastuksen jälkeen oli taas sellanen kipeä olo, vähän lievä oksetus. Kotiin päästyäni tuli aivan kamalan paha olo, joten menin nukkumaan. En voinut syödä, enkä juoda mitään, koska olis varmaankin tullut ylös. Aargh, vihasin sitä! 
Mun oli pakko selvitä tänään kouluun (olo oli onneks jo parantunut melko normaaliks), koska muuten en olisi saanut mennä tallille, ja Jenta täytyy liikuttaa.




Keskiviikko menin tallille koulun jälkeen ja Jusu odottelikin jo siellä. Virpi pyysi mua tarkkailemaan Helmisen vointia, toinen kun oli kipeä :/ 
Jusu oli harjannut Jentan, mutta kuten eilenkin; harjasin itsekin lisäksi. Lähdettiin Jusun kanssa kentälle. 
Mentiin tänään ympyröiden ja siirtymisten lisäksi pohkeenväistöä, joka sujui ihan ok.


Poni oli aluksi hidas, mutta enpä viitsinyt paljoa hoputella, koska mulle on ihan kiva vaan, jos se on joskus vähän rauhallisempi :D Siirtymiset sujui tänään tosi hyvin! Jarrutusmatka ei ollut siis kilometriä, vaan siirtyi suhtkoht täsmällisesti silloin kun pyysin.


Laukat meni ihan ok. Oikeassa kierroksessa poni ei oikein olisi viitsinyt laukata, vaan mömmöili ja siirtyi välillä raviin. Sain kuitenkin laukattua ja kehuin ponia, kun sujui.
Vasempaan kierrokseen Jenta meni reippaasti ja kyseenalaisti suuntaa välillä, ei kuitenkaan lähtenyt omille teilleen, vaan kääntyi, kun tarpeeksi napakasti pyysin.
Ei pukittanut. Olin tyytyväinen tänäänkin :)


Laitettiin poni karsinaan ja mentiin pukkariin juttelemaan Jennin kanssa. Annettiin ponin levätä hetki ja sitten lähdettiinkin ulos syömään. Kapusin hetkeksi ponin selkäänkin, Jusu oli innostunut kuvaamisesta.
Jempsi ahmi kuin viimeistä päivää, sellaista vauhtia että oksat pois. 
Vähän vaikeempaa olikin saada neiti suostuteltua lähtemään takaisin talliin.. Yritin kiskoa, mutta poni veti vastaan. Eikä se huomannut mua, ärsyyntyi kun häiritsin sitä ja työns mut takiaispuskaan! Ja mä pelkään takiaisia, ne voi purra D:
Sain kuitenkin lopulta ponin lähtemään takaisin talliin, tuolla matkalla se kyllä mulkoili mua vihaisesti ja yritti työntää takaisin ruohon luokse. 


Ja nyt video;



Ps. kommentointi on sallittua myös :)!

5 kommenttia:

  1. Olipas ihana video! Ootte niin söpö pari Jentan kanssa! :)

    VastaaPoista
  2. Hieno uus vaatetyyli tossa videossa :DD Katoin eka et miks musta on ratsastusvideo XDDD
    hahah, joo, mutta hienosti meni poni ;) <3

    VastaaPoista
  3. Jenni - kiitos! :33

    Latte - Hehee, mä sanoin, että joku voi harhaantua ja luulla mua suks, mutta että sä ite! Tyhmyyden huippu, pus!<3
    Ja niin meni, kiitos :3

    VastaaPoista
  4. Ihana video!
    Ootte kyllä munki mielestä niin söpö pari (: Molemmat sellasii pienii söpöliinejä (;

    VastaaPoista
  5. Wilma - kiitoksia! :3 Jenta on pieni söpöliini, minä iso norsuliini :D!

    VastaaPoista

Kommentit piristävät päivää, Jätä siis rohkeasti kommenttisi! Pyrin vastaamaan jokaiseen kommenttiin. Kommenttien jättäminen on myös helppoa; ei tarvitse olla rekisteröitynyt, eikä ole sanavahvistusta. :)