tiistai 31. tammikuuta 2012

Kulta sä oot mun elämäni valo

Hallou ^_^

Tänään oli matikan koe --> toivotaan, että pääsen läpi, sillä en vastannut varmaan kun yhteen tehtävään kokonaan, oli niin vaikee D;

Kokeen jälkeen hilluttiin ystävien kanssa vähän missä sattuu eritoten paikoissa missä ei olisi saanut olla. Tapoinpa sitten melkein Eevankin, kun hyppäsin paniikissa hänen + Latten päälle XD Piti mennä nääs piiloon, kun kuultiin jonkun tulevan.
Ja toisesta "salapaikasta" jäätiinkin sitten kiinni, kun Eeva ja Latte remus.

Kemian kertaustunti meni hyvissä tunnelmissa, ja tajuttiin taas Marsin kanssa, että miksi me ei istuta vierekkäin tunneilla ;) Oli kyllä taas niin hauskaa!
Tai mikä valmistelutunti olikaan.

Koulun jälkeen äiskä vei mut ja Jusun tallille. Siellä me ekaksi rassuloitiin Jentaa ja sitten yksi nainen tuli myös ihastelemaan ponia.
Jossain vaiheessa sitten harjasimme ponin ja varustoimme sen. Lähdimme sitten maneesiin, jossa kiinnitettiin juoksutusliina ja sitten mä vähän testailin ponia, elikkä kävelin edellä, pysähtelin, mutkittelin ja tein ympyrää. Mukavasti poni seuras, pysähdykset vähän hitaamman puolisia, mutta eiköhän nekin vielä tästä.
Poni myös juoksi nätisti, pari kertaa yritti oikeessa kierroksessa huijata ja vaihtaa omatoimisesti suuntaa, mutta pyysin sitä jatkamaan samaan kierrokseen ja se totteli nätisti.
Ei pukittanut laukassakaan kun ehkä kaksi kertaa.

Juoksutuksen jälkeen nousinkin ponin selkään ja annoin hetken kävellä vapainohjin, jonka jälkeen otin ohjat käteen (en kuitenkaan yhtä tiukasti kuin normaalisti) ja aloin tehdä pohkeenväistöä. Poni väisti mukavasti :3
Tein myös pysähdyksen aina A-kirjaimen kohdalle, pysähtyi myös hyvin.
Ravasin aina pitkältä sivulta toisen pitkän sivun alkuun, jossa sitten tuli ne väistöt. Poni ravasi sopivaa vauhtia, ei turhia kiihdytellytkään tällä kertaa.

Siinä sitten ajattelin ottaa vielä laukkaakin ja yllätyin iloisesti, sillä minä laukkasin. Kerrankin laukkasin Jentalla "kunnolla", ilman huolia siitä, että se pukittaisi tai yrittäisi viedä. Se ei yrittänyt mitään konnankoukkuja, hyvä etten alkanut itkemään onnesta, kun olin niin ylpeä mun ponistani. Minä laukkasin, upealla vuoniksellani, josta olen aina haaveillut. Laukkasin vailla huolen häivää!

Sama tietenkin toiseen kierrokseen, nimittäin oikeaan joka on siis Jentalle se vaikeampi kierros, jossa se yrittää viedä enemmän. Tässä vaiheessa olin hieman varautuneempi ja otin ulko-ohjasta jo hieman reippammin kiinni, mutta kun pääsin laukkaan, ja huomasin että poni ajattelikin mennä nätisti, pystyin antamaan enemmän ohjaa; sekä sisältä että ulkoa.
Ja sitä sai oikeassa kierroksessa pyytää laukkaamaan, koska jossai välissä se tippui raville.
Sitten ravailin vähän vapainohjin ennen kuin siirsin ponin käyntiin.

Olen tosi ylpeä Jentasta♥! Mä olen aina sanonut, että se osaa mennä nätisti, jos se vain haluaa. Senpä takia en aio luovuttaa, mä saan sen vielä toimimaan kentälläkin! :3





Ainiin, värjäsinpä tänään hiuksetkin ;)

4 kommenttia:

  1. RASSULOINTI hihi
    t. marsi
    :'D

    VastaaPoista
  2. Oi kun jenta taas söpönä! Tuleeko uusista hiuksista kuvaa, ja minkälaiset tulit?

    VastaaPoista
  3. Nyt on kaikista hienoin banneri! ;) Söpöt kuvat<3

    VastaaPoista
  4. Ano - tulee kun jaksan ottaa :D
    Wilma - Kiitoksia :3 <3

    VastaaPoista

Kommentit piristävät päivää, Jätä siis rohkeasti kommenttisi! Pyrin vastaamaan jokaiseen kommenttiin. Kommenttien jättäminen on myös helppoa; ei tarvitse olla rekisteröitynyt, eikä ole sanavahvistusta. :)