maanantai 22. elokuuta 2011

Halun elää elämääni niin ettei mua kaduta

Hallo leute! ;) Kerronpa teille vähän siitä, kun olin tänää ratsastamassa :)
Elikkä siis olin harjannut Aatun♥ ja kun olin menossa kentälle ratsastamaan (koska maneesi oli varattu) niin alkoikin satamaan ihan kaatamalla! No siinä sitten odottelin, kunnes menin maneesiin ja Salla antoi luvan tulla sinne ratsastamaan.
Hain siis Pulliksen ja nousin sen selkään, jonka jälkeen menin maneesin toiseen päätyyn ratsastamaan alkukäyntejä.
Teinkin sitten pysähdyksiä ja poni totteli hyvin, vähän meinasi imeä sinne toiselle puolelle missä oli lajitovereita, mutta kyllä me ihan omalla puolella pysyttiin (;
Sitten vähän ravi-käyntisiirtymisiä.
Pian maneesi jäikin kokonaan meidän käyttöön ja aloin tehdä ympyröitä ravissa ja pohkeenväistöä käynnissä.
Aatu väistikin hyvin!
Jossain vaiheessa sitten menin ravi-pysähdys siirtymisiä uralla, no Aatu oli kerännytkin vauhtia niin paljon, ettei meinannut millään sujua. Ei tahtonu jarrut oikein löytyä, mutta kaasu toimi todella hyvin (;
Koska poni tuntui niin reippaalta ajattelin että laukat menisikin sitten hosuen ja ryntäillen, mutta se nosti laukan mukavasti ja lopetti kun käskin. Muutkin kerrat menivät hyvin ja Aatu pysyi käsissä. Yhden ainoan kerran se meinasi lähteä uralta, joka taas oli täysin minun syytäni, koska en tukenut tarpeeksi ulko-ohjalla.
No sitten toiseen suuntaan (vasen kierros) Aatu oli vähän reippaampi, mutta pysyi kuitenkin hanskassa :) Olin oikein tyytyväinen poniin, joten ajattelin, että laukkaan vaan aina sen yhden pitkän sivun ja sitten teen ravissa pääty-ympyrän. Ja ehkä joku kerta voimme siirtyä tekemään ympyrääkin laukassa ;D
Mutta siis olin tähän kertaan oikein tyytyväinen! Kuitenkin hevosta piti kokoajan ratsastaa, ei voinut jäädä selkään uneksimaan ja tunnin jälkeen olinkin aivan hikinen ja puhki! :D
Ratsastin maneesista tallin pihaan, jossa tulin alas selästä. Talutin Aatun pesupaikalle, jossa riisuin siltä varusteet ja kylmäsin sen jalat. Sitten Pullis pääsikin karsinaan mutustelemaan heiniä.
Minulla oli vielä paljon hommia ja kotiinpäin lähdimme (Niinan kanssa siis) jotain kello 20 aikoihin :P

Sain hyvää videomateriaalia, ja väsään videon kunhan kerkeän ;)

Mutta voitte kommentoida ja katsokaa toki eilisen merkinnän video =)

Kuviakin mahdollisesti saatte joskus (;

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit piristävät päivää, Jätä siis rohkeasti kommenttisi! Pyrin vastaamaan jokaiseen kommenttiin. Kommenttien jättäminen on myös helppoa; ei tarvitse olla rekisteröitynyt, eikä ole sanavahvistusta. :)