perjantai 30. joulukuuta 2011

Tyylini (Toivepostaus)

Hallo :) Päätin siis toteuttaa erään toivepostauksen; tämä kertoo siis minun pukeutumistyylistä ja siitä miten laitan hiukseni.

Mutta ekaksi kerron mun jännästä päivästä!
Elikkäs taksin piti tulla viemään mua bussille vähän ennen kolmea, no taksikuski oli unohtanut tai jotain, joten oltiin aika tipalla sitten siellä. Taksin piti ajaa bussin eteen esteeksi, niin ettei bussi päässyt lähtemään ilman mua. ;) Siinä tuli ittelleen sitten sellai olo, että oisin ollut joku tärkeäkin henkilö :D Sellasta agenttimenoa täällä päin.

Mutta niin nyt siihen postauksen varsinaiseen aiheeseen. Aloitetaanpa vaikka hiuksista.



Noniin, elikkäs ekana on vähän vanhempi kuva ja alla oleva sitten uudempi.

En ole ihan varma milloin aloin pitää hiuksiani noin. Se oli kuitenkin hieman kesän 2010 jälkeen.
Aluksi mulla kesti hiusten ja meikkien laitossa yhteensä 30 minuuttia, nykyään siihen menee noin 15 minuuttia.
Tää on aika yksinkertaista. Mulla on tosiaan kerrostetusti leikatut hiukset, eli ne on helpompi saada pörrölleen, kun ylhäällä on lyhyempää hiusta, joka jaksaa sitten nousta paremmin.
Kyllähän pystyy tupeeraamaan hiuksensa, vaikka ne eivät olisikaan kerroksittain leikattu, mutta onhan tämä huomattavasti helpompaa kerrostetuilla hiuksilla.

Mä käytän mun hiuksien laittoon kampaa, harjaa ja lakkaa (sekä joskus rusettia).

1. Harjataan hiukset suoriksi (jos jaksaa ;D )
2. Otetaan kampa ja takutetaan hiusnippua ihan tyvestä. Siis otetaan ekaksi vähän hiuksia ja niitä kannataa tosiaan pitää kädellä sitten ylhäällä, samalla kun takuttaa.
3. Laitetaan lakkaa takutettuun hiusnippuun.
4. Kammataan hiukset näyttämään tasaisilta.
5. Toistetaan, kunnes ollaan itse tyytyväisiä tulokseen.

Noin minä siis teen :) Joskus toki ennen kakkosvaihetta nostan nipun hiuksia ylös ja suihkutan niihin lakkaa, jonka jälkeen vasta takutan ja sitten toinen kerros lakkaa. Yleensä olen liian laiska tehdäkseni niin, mutta se on parempi tapa.













Sitten siirrytään mun pukeutumiseen :)

Mä pukeudun aikalailla massasta poikkeavasti. Siinä missä "ihanat" kukkapaidat ovat muodissa ja koulun käytävällä niitä on joka toisella, niin minusta ne ovat aivan hirveitä, mummoille kuuluvia paitoja.
Toiset tunkevat paidan housuihinsa, koska se on jotenkin muodikasta; minusta se ei ole mitenkään hienoa, paidan kuuluu olla housujen päällä.
Uggit ovat todella "hienoja" kenkiä, ja niitäkin vilisee koulun käytävällä jatkuvasti. Ei, minusta uggit ovat kauheita ja itse en niitä jalkoihini laittaisi.

En tässä siis hauku muiden tyylejä, jokainen massalainen pukeutukoon niinkuin haluaa.
Enkä väitä, että mun tyyli olis paras tai edes hyvä; kauneus on katsojan silmissä.

Käytän siis paljon aika avonais kaula-aukkoisia paitoja, sillä sellaiset epä avonaiset ovat jotenkin ahdistavia! Sitäpaitsi, jos naama ei riitä, niin jollakin tavalla on yritettävä näkyä (;
Värillä ei sinänsä ole väliä, mun kaapista löytyy niin värikästä kuin mustaakin.

Sitten käytän jotain svetareita tai huppareita. Yleisimmin monivärisiä ruudullisia tai sitten pelkkää mustaa. Nyt tosin on harmaitakin tullut pidettyä jonkin verran.

Yleisimmin käytän mustia pillifarkkuja (tosin omani ovat haalistuneet jo harmaiksi D: ). Löytyypä kaapistani oranssit ja turkoositkin farkut, ja tietty myös niitä farkun värisiä, mutta yleensä en käytä muita kuin mustia.
Vaihtoehtoisesti käytän mustia löysiä collareita.

Kesällä pukeudun tietenkin hieman erilailla. Silloin käytän yleensä tuubitoppeja tai -mekkoja. Tuubitopin kanssa jalasta löytyy minishortsit tai -hame.
Tuubimekon kanssa en välttämättä käytä legginssejä.

Väreistä sitten sen verran, etten kuitenkaan ole mikään hullu rokkari (;D) eli pyrin yhdistelemään vaatekappaleita niin, että niiden värit käyvät yhteen, eivätkä aiheuta silmissä näköhäiriöitä.
Esimerkiksi käytän näin; musta svetari, pinkki-musta tuubimekko, mustat legginssit ja pinkit säärystimet.
Näin pukeutumisessani toistuvat siis pinkki ja musta :)

Lempikenkäni ovat ehdottomasti Converset, joita minulta löytyykin kaksi paria. Lisäksi tykkään myös korkokengistä (ja lääkäri on määrännyt mut käyttämään niitä) , mutta harvemmin kuitenkaan korkkareita minun jaloistani löytää.

En sinänsä lokeroi itseäni mihinkään tiettyyn tyylisuuntaan; mulla on oma tyylini.
Tosin usein kuulen jossain uudessa paikassa huudahduksia "Emo!" tai "Mikäs emo toi on?" O.o










Juu, siinäpä sitä olisi :) Kysykää toki, jos joku jäi vaivaamaan; täällä voitte kysyä tai kommentilla.
Juu, ja saa ehdottaa myöskin niitä toivepostauksia, jos haluaa jostain erityisestä aiheesta täältä lukea.

Lempipaikka ja unelmahevonen - postaukset toteutuu lähipäivinä (;

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit piristävät päivää, Jätä siis rohkeasti kommenttisi! Pyrin vastaamaan jokaiseen kommenttiin. Kommenttien jättäminen on myös helppoa; ei tarvitse olla rekisteröitynyt, eikä ole sanavahvistusta. :)