keskiviikko 8. toukokuuta 2013

It's the moment of truth. (TÄRKEÄÄ!)


Moikka!
Nyt on ihan pakko tulla vähän purkamaan ajatuksia tänne. Kaikkihan lähti siitä, kun joku anonyymi kävi haukkumassa kaveriani läskiksi, sekä ilmoitti ettei tämä kyseinen kaverini osaa kirjoittaa ja kaikenlisäksi ratsastaa ihan kauhealla tyylillä.
Itse en yleensä puutu tällaisiin, mutta nyt oli kyllä aivan pakko käydä sanomassa, että on hyvin epäkorrektia ja valheellistakin kutsua ko. henkilöä läskiksi, kun hän ei sitä todellakaan ole. Huomautin vielä anonyymille, ettei hänenkään kirjoitustyylinsä kovin virheetön ole. 

Tästä ano sitten suivaantui, ja alkoi haukkua minua ja ratsastustyyliäni. Kertoi, että on kuulemma katsellut joskus kentänlaidalta ja oikein hirvitti minun ratsastukseni. 
Tämä sai minut mietteliääksi. En sano, että ratsastaisin virheettömästi tai edes hyvin. Kuitenkin olen yrittänyt (ja yritän edelleen) parhaani mukaan ratsastaa niin, että myös Jentalla olisi mahdollisimman hyvä olla
Käyn myös ratsastustunneilla, ja kai opettaja sanoisi minulle, jos ratsastaisin niin huonosti ja olisin epäreilu hevosta kohtaan? 

Tottakai joskus täytyy ottaa vähän kovemmin kiinni, jos poni yrittää lähteä kuskailemaan tai muuta tällaista, mutta niinhän tunnillakin neuvotaan, ettei ponin saa antaa pomottaa. Kyseinen anonyymi ei kuitenkaan kertonut, mikä siinä ratsastustyylissäni niin kauheaa on. 
Itse kuitenkin ratsastan niin, että kehun paljon, kun on aihetta ja muutenkin koetan olla mahdollisimman reilu hevosta kohtaan. Nyt onkin mennyt ihan hyvin, ollaan menty kentällä ja edistystä on tapahtunut, kun vertaa vuoden takaiseen aikaan. 
Olen saanut myös paljon kehuja kehityksestämme. 

Asiassa minua vaivaa myös se, että tallillamme on ilmiselvästi ihmisiä, jotka yrittävät luoda huonoa ilmapiiriä. Henkilökohtaisesti olen nyt vähän eksyksissä tämän asian kanssa, koska ahdistaa ajatella, että jotkut ihmiset saattavat katsella ratsastustani vain haukkuakseen minua netissä tai juoruillakseen tallilla/koulussa/missä vaan siitä, että olen julma hevosta kohtaan. 
Useimmiten saan kuitenkin ratsastaa rauhassa, eikä katsojia juurikaan ole. Vihaan juoruilua, enkä missään nimessä halua, että minusta levitetään tällaisia huhuja, enkä aijo tällaista sietääkään. Jos kuulen, että näitä huhuja liikkuu (suuremmissa määrin), niin siinä vaiheessa täytyy sitten miettiä, että missä ja miten sitä ratsastusta jatkaa. 

En siis väitä olevani mikään täydellinen ratsastaja, mutta parhaani mukaan yritän olla mahdollisimman ystävällinen ratsulleni. Jotkut tilanteet voivat näyttää hurjilta, esimerkiksi hevosen lähtiessä viemään/kun hevonen ei käänny ja joutuu sitten vähän jämäkämmin pyytämään, mutta näitä tilanteita ei kauhean useasti enää tule, ja luultavasti jokainen meistä ottaisi hevosen kiinni sen viedessä. 
Haaveenani on siirtyä joskus kokonaan kuolaimettomuuteen, kunhan sopivat kuolaimettomat löytyisi. Tottakai meillä on Jentan kanssa vielä paljon työtä luottamuksen ja muun sellaisen kanssa, mutta ollaan me edistytty huimasti alkuajoista, jolloin poni vei ja minä vikisin. 

Mutta niin, ajatukseni ovat nyt aika ristiriitaiset, ja yritän saada tätä asiaa jotenkin järkeväksi päässäni. Ratsastanko tosiaan niin huonosti ja epäreilusti, että olisi parempi vain lopettaa kokonaan?
Minulle voi kyllä ihan suoraan tulla (vaikka sieltä kentänlaidalta) sanomaan, jos jokin ratsastustyylissäni ärsyttää.

Kyseessä oli tosiaan anonyymi, ja anonyymiyden suojistahan on tietty helppo huudella. En kyllä tiedä, pitäisikö tätä asiaa kovin vakavasti ottaa, kun ilman mitään perusteluja tullaan haukkumaan. Luultavasti anonyymi otti vaan puolustuskannan, ja suivaantui siitä, kun huomautin ettei hän itsekään ole täydellinen. 

Mutta mitäs te olette mieltä ystäväiseni? Onko joku teistä nähnyt, kun ratsastan? Oliko se niin kamalaa katsottavaa? 
Olenko todella niin julma, että ihan hirvittää, kun ratsastustani katsoo? Ei kai tällaisella pitäisi olla ollenkaan omaa ponia, sehän kärsii aivan mielettömästi! 

Toivoisin ihan rehellistä kommenttia nyt tästä asiasta, koska olisi kiva saada asioita päässä edes jotenkin järjestykseen. Ihan jatkonkin kannalta. 
Bloggausinto ei juuri nyt ole kovinkaan suuri näiden kaikkien ongelmien keskellä... 


paska-ano

11 kommenttia:

  1. Minä jos kuka oon nähny miten ratsastat ja oon nähny myös sen kehityksen mitä sun ja Jentan välillä on tapahtunut.
    Itsekin Jentalla ratsastaneena voin sanoa, että joskus hieman rumasti kiinni ottaminen on ihan oman turvallisuudenkin kannalta paras ratkaisu. Eikä oo poni siitä hirveesti näyttäny kärsivän, vaan enemminkin vähäntänyt sitä sikailuaan.
    Te ootte kehittynyt ihan valtavasti Jentan kanssa ja sun pitää olla ylpee siitä, eikä aatella tollasten anojen kommentteja. Kateellisten panettelua vaan sellainen, sitten kun on pokkaa tulla omalla nimellään sanomaan, niin asiaa voi jo miettiä. Tuollainen juoruilu on todella ikävää, mutta valitettavasti se tuntuu olevan joittenkin ihmisten elämän tehtävä.. Älä välitä ilkeistä anoista, ne on vaan katellisia ku niillä ei oo niin hienoa ponia ku sulla ;)

    VastaaPoista
  2. Latte - kiitos rohkaisusta ja kehuista! Tää ano nyt tuli vähän huonoon saumaan, ja pääsi varmaan just sen takia vaikuttamaan muhun näin paljon..
    Mutta niin, mukava huomata ettei kaikki ole samaa mieltä tämän anonyymin kanssa, ja arvostan sun mielipidettä ihan älyttömästi, koska oon aina voinut kysyä sulta neuvoa, kun on ollut jotain vaikeuksia Jentan kanssa. Ja uskon, että osaat katsoa tätäkin asiaa objektiivisesti, ja nimenomaan Jentan kannalta, vaikka oletkin mun paras ystäväni. :33

    Tiedän, että Jenta on upee ponittaja, ja senkin takia haluan vain sen parasta. Mutta joo, ehkä me jatketaan meidän kehittymistä, välittämättä anonyymien huuteluista.
    Iso kiitos vielä, tää oli mulle tärkeetä.

    (voi olla tökerö tää mun kommentti, ku oon vieläkin vähän hämilläni ja niin..)

    VastaaPoista
  3. Älä todellakaa välitä mistää anonyymien kommenteista. Jos sä ratsastaisit huonosti, ni sun ratsastuksen opettajas varmasti huomais sen. Ja mä oon nähny jonkun verran sun ratsastustas ja hyvin on menny. Älä luovuta kateellisten ja paskaa puhuvien ihmisten takia. :)

    VastaaPoista
  4. Katriina - Kiitos kommentistasi! Tosi kiva, että jaksatte kannustaa mua yrittämään, kun itse epäröin :3

    VastaaPoista
  5. Agh, vihaan tollasia anoja jotka tulee aukomaan juurikin ANONYYMINÄ. Ja tosiaan, jos ratsastaisit huonosti niin eiköhän sun ridaopettaja olis siitä maininnut. Ja eikös Jenta ole sun kanssa kehittynytkin ja toimii sulla kivasti (paitsi toisinaan on juntti?) :D Niin, että jos olisit ihan huonosti sitä ratsastanut ymsyms. niin eipä se varmaankaan parempaan suuntaan olis mennyt vaan päinvastoin. Pistään potuttamaan oikeen huolella sunkin puolesta. :I Keep your head up girl ♥

    VastaaPoista
  6. Nea - niin, ovat kyllä ihan yleinen vihan kohde, uskoisin!
    Niin, eikai ridaope oikeesti istuis ja kattelis viikosta toiseen, kun joku ratsastaa rumasti.. Ei ole kyllä ainakaan vielä mulle huomauttanut ainakaan mitään sen tyylistä, että ratsastaisin julmurimaisesti.

    Ja juu, ollaan kehitytty yhdessä Jentan kanssa, ja poni toimii mun kanssa suht järkevästi, verrattuna vaikka siihen, miten se testailee uudet ratsastajat ja näin :DD
    Vaikka tottakai munkin kanssa silloin tällöin täytyy vähän rajoja testata.

    Mut niin, kiitos sullekin ihan älyttömästi kannustavasta kommentistasi!♥

    VastaaPoista
  7. No onpas inhottavia anonyymeja! Tsemppii ja anot on idiootteja. Ratsastat just hyvin!:)<3

    VastaaPoista
  8. Oikeesti mitä vittua?? Oon nähny ku ratsastat ja ratsastat hyvin, 10000 kertaa paremmin ku mä! Joku ongelma tolla anolla! Jentalla EI VOIS OLLA PAREMPAA OMISTAA KU SÄ!♥ Jenta on kehittyny sun kaa ihan sikana, mitä oon nähny kuvista ja muutaman kerran iha omin silmin! Mä tiiän et tollaset masentaa (kokemusta on) mut älä välitä niistä, kuha yrittävät kiusata! :/ Ooot tärkee!♥

    VastaaPoista
  9. Anonyymi - kiitos! :3♥

    PikkuPahis - älyttömästi kiitoksia kannustuksesta ja ihanista sanoista sullekin! Olet myös tärkeä♥

    Kiitos kaikille tässä asiassa tukeneille ja auttaneille, ainakin nyt tuntuu siltä, että sain motivaationi takaisin ja aijon yrittää kehittyä Jentan kanssa vieläkin enemmän! Ehkä me vielä näytetään kaikille :3

    VastaaPoista
  10. Eipä noista anonyymeistä kannata välittää. Mulle tulee kanssa blogiin anonyymejä avautumaan mun painosta ja ratsastustyylistä ja milloin mistäkin, mutta niiden ei pidä antaa vaikuttaa omaan itsentuntoon :) Vastikään kirjotin pienenä näpäytyksenä postauksen aiheesta, nyt ovat taas hetkeksi rauhoittuneet.

    Kateutta se vaan on, usko pois. Pääasia että itse tunnet sun hepan ja pyrit aina tekemään miten sille on parasta. Etköhän sä itse paremmin tiedä kuin ne anot.

    VastaaPoista
  11. Laura - kiitos sinullekin kommentista! Jajuu, itse kun tätä masennusta sairastan, niin saattaa just vaikuttaa tosi paljon mun itsetuntoon kaikki tällaisetkin asiat, mistä ei oikeastaan pitäisi edes välittää.

    Onneksi itselleni ei ole omaan blogiin tuollaisia juurikaan tullut, ja joskus on vain joku jonkun yksittäisen ilkeilyn laittanut, ettei sellaista jatkuvaa. Mutta sulla on kyllä asenne kohdillaan :)

    VastaaPoista

Kommentit piristävät päivää, Jätä siis rohkeasti kommenttisi! Pyrin vastaamaan jokaiseen kommenttiin. Kommenttien jättäminen on myös helppoa; ei tarvitse olla rekisteröitynyt, eikä ole sanavahvistusta. :)