sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Haba kasvaa ft. Veera ;)


Moii!
Ahkerana bloggaajana olen täällä taas tänään. Eilisessä postauksessa mainitsin, että tänään luultavasti vaan kouluillaan, mutta tämä vaihtuikin kavaletteihin.

Saavuin tallille vähän ennen 12. Joku tyttö halusi harjata Jentaa, ja päätinkin sitten antaa luvan, kun oli tuo viime viikollakin kysynyt, mutta sillon en ollut antanut. Olin tietysti itsekin harjaamassa, joten pystyin sitten samalla vahtimaan turvallisuutta jne.

Veera tuli hetken kuluttua myös, ja mentiin maneesiin laittamaan kavaletteja. Aluksi verkattiin omatoimisesti, kumpikin teki mitä teki, ja sitten alettiin tulla niitä kavaletteja ravissa (Jenni oli parantelemassa välejä ja nostelemassa, jos puomit putoilivat). Jenta oli tosi ihmeissään, kun kavalettien välit oli niin pienet, että olisi pitänyt ihan kunnolla nostella jalkoja.

Laukassa mentiin sitten yhtä puomia, Jenta oli kyllä ihan höpsähtänyt, ja hyppi sitä sekä tämän jälkeen veteli pukkeja. Tämä tapahtui siis vaan vasemmassa kierroksessa, oikeassa poni meni ilman mitään sählinkejä. Voi olla, että Jentsi vähän otti vauhtia Roopesta, kun mennään niin paljon yksikseen ja nyt kun olikin toisia mukana ja vieläpä mentiin puomeja.

Pääsinpä muuten ratsastamaan Roopellakin! Olin tosi hämmentynyt, kun yhtäkkiä Veera vaan kysyi, että haluaisinko testata Ropsua. En ollut edes uskaltanut unelmoida Roopella ratsastamisesta, mutta tänään sainkin sen ihmeen kokea, ja voin sanoa, että tykkäsin todella paljon.
Menin päädyissä ympyriä, otin kaikkia askellajeja. Vähän tuntui aluksi etten kyllä osaa yhtään ratsastaa Ropsulla, mutta täytyy sanoa, että viimeisissä laukoissa alkoi jo tuntua siltä, ettei ponin pää aivan taivaita hiponut koko aikaa. Oli kyllä vaan niin piristävää, kun sai ratsastaa tuollaisella pienellä ponittajalla♥

Veera sitten tottakai sai ratsastaa Jentalla samaan aikaan, eli tehtiin ponien vaihdos. Vähän Jenta tietty yritti sillointällöin jotain omia reittejään tehdä, muttei mitenkään pahasti, ja sen minkä kerkesin omalta ratsastukseltani katsomaan, niin Veeralla ja Jentalla näytti sujuvan ihan hyvänlaisesti. (Kurkatkaa toki myös Veeran postaus aiheesta)

Kuvat otti Jenni :)











mä & Roope, Veera & Jenta

Ainiin, Jenta veti mua turpiin ennen ratsastusta ja luulin että varmaan tulee hammas huulesta läpi, mut eipä mulle loppujenlopuks mitään kummosta sitten tapahtunutkaan. Sitten kun korjatiin kavaletteja pois, niin yks puomi hyppäs sieltä seinältä mun päälle (=kävi mun kimppuun!!) ;o Kovin väkivaltaista oli meininki.

Viime aikoina on ollut kai ihan ok olot, nyt pari päivää mua on ahdistanut ja pelottanut aivan suunnattomasti, mutta täytyy vaan yrittää olla ajattelematta...

2 kommenttia:

Kommentit piristävät päivää, Jätä siis rohkeasti kommenttisi! Pyrin vastaamaan jokaiseen kommenttiin. Kommenttien jättäminen on myös helppoa; ei tarvitse olla rekisteröitynyt, eikä ole sanavahvistusta. :)